با ساعت زندگی راحت را تجربه کنید!

هنگامی که تمام مواد ساعت دیواری دو طرفه چوبی خود را تهیه کردید، آماده شروع پروژه ساخت ساعت خود هستید می‌توانید این دستورالعمل‌های اساسی را با هر برنامه ساعتی که در ذهن دارید مطابقت دهید: 1. پایه خود را انتخاب و آماده کنید، تقریباً هر چیزی را می توانید به پایه ساعت تبدیل کنید، به شرطی که بتوانید آن را سوراخ کنید.

از کتاب گرفته تا ساعت دیواری برنز درب قابلمه، گزینه ها بی پایان هستند و سختی این مرحله به گزینه ای بستگی دارد که شما به عنوان پایه خود انتخاب می کنید.

به عنوان مثال، یک ساعت صفحه کاغذی تقریباً نیازی به آماده سازی ندارد از طرف دیگر، یک ساعت چوبی ممکن است نیاز به سنباده زدن و رنگ آمیزی داشته باشد 2. مکانیسم ساعت خود را انتخاب کنید.

کیت ساعت خود ساعت دیواری چوبی گرد را که شامل مکانیسم حرکت ساعت، عقربه های زمان و قطعات لازم برای پیچاندن آنها به یکدیگر است، تهیه کنید.

این کیت ها در سبک های مختلفی وجود دارند، بنابراین یکی را انتخاب کنید که مناسب سبک پایه شما باشد، چه کلاسیک، مدرن، روشن یا متالیک 3. یک سوراخ در پایه ایجاد کنید با ایجاد سوراخ در مرکز آن، پایه خود را برای اتصال قطعات ساعت آماده کنید.

سوراخ باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا وقتی مکانیزم ساعت را در پشت ساعت قرار می‌دهید، قسمتی که عقربه‌های ساعت را به حرکت در می‌آورد – شفت – بتواند در سوراخ قرار بگیرد4. تزئینات خود را اضافه کنید اعداد و هر ویژگی تزئینی دیگری را که می خواهید ضمیمه کنید.

می توانید اعداد را رنگ کنید، ساعت دیواری کلاسیک پاندول دار آنها را مستقیماً روی سطح بکشید یا اعداد از قبل برش خورده را روی صفحه ساعت بچسبانید شدت این مرحله بسته به سبک ساعت شما متفاوت است سبک هایی که نیازی به اعداد ندارند، مانند ساعت کتابی، ممکن است نیازی به تزئین اضافی نداشته باشند.

سبک های دیگر، مانند ساعت بلوک رنگ، به زمان بیشتری برای رنگ آمیزی نیاز دارند 5. ساعت خود را جمع کنید و آویزان کنید. دستورالعمل های موجود در کیت ساعت خود را برای مونتاژ قطعات دنبال کنید پس از اتمام کار، مکان مناسبی را برای آویزان کردن ساعت خود پیدا کنید و آن را به طور ایمن وصل کنید.

  • منابع:
    1. How to Make Your Own Clock: Step-by-Step DIY Clock Tutorial
  • تبلیغات: 
    1. نحوه انتخاب لباس بچه گانه
    2. کشف اکسیر جوانی توسط دانشمندان
    3. ساخت نوعی سرامیک که غذا روی آن گرم می ماند!
    4. راز شاد زیستن از زبان میوه ها