بلوک قالب قابل استفاده در ساخت‌ و سازهای جدید و مقاوم‌سازی لرزه‌ای تعیین میشود.

این مطالعه با هدف مدل لباس مجلسی ساده و شیک زنانه ارائه یک سیستم بلوک بتن آرمه که ضخامت فلنج بلوک فرم موجود مورد استفاده در ساختمان‌های جدید را کاهش می‌دهد و فرم وب را بهینه می‌کند و در نتیجه می‌تواند در مقاوم‌سازی لرزه‌ای ساختمان‌های جدید و موجود مورد استفاده قرار گیرد.

با انجام آزمون فشاری و تحلیل اجزای محدود بر اساس مقاومت بلوک و بتن دوغاب شده، تلاش شد تا ظرفیت فشاری بلوک قالب قابل استفاده در ساخت‌وسازهای جدید و مقاوم‌سازی لرزه‌ای تعیین شود.

در نتیجه، مقایسه معادله مقاومت از موسسه معماری ژاپن با آزمون تراکم منشور نشان داد که ضریب ملات 0.55 به جای 0.75 توصیه شده در معادله مناسب است.

رابطه تنش کرنش بلوک به عنوان یک مدل دو خطی بر اساس نتیجه آزمون تراکم بلوک تک فرم پیشنهاد شد.

با استفاده از مدل پیشنهادی، وزن بلوک سقفی تحلیل اجزای محدود بر روی نمونه‌های منشوری انجام شد و نشان داده شد که مدل پیشنهادی رفتار فشرده‌سازی بلوک فرم را به‌طور مناسب پیش‌بینی می‌کند.

 

در مقاوم‌سازی لرزه‌ای ظرف ژله تک نفره اخیر ساختمان‌های مدارس در کره جنوبی که ساخت و ساز آن مستعد آسیب‌های ناشی از زلزله است، پرکاربردترین روش مقاوم‌سازی ساختمان‌های اسکلت، نصب دمپر در دهانه‌ها مانند پنجره‌ها همراه با انبساط دیوارهای پرکننده است.

دیوارهای پرکننده معمولاً بتن ریخته‌گری می‌شوند، اما یکی دیگر از روش‌های ساخت احتمالی شامل استفاده از دیوارهای بلوک تقویت‌شده است.

 

دیوارهای بلوک مسلح در مقایسه با بتن ریخته‌شده در محل، ظرفیت سازه‌ای تا حدودی پایین‌تر دارند، اما قابلیت ساخت عالی را ارائه می‌دهند و بنابراین، اگر ظرفیت مورد نیاز را برآورده کنند، می‌توان آنها را برای استفاده در روش‌های مقاوم‌سازی لرزه‌ای توصیه کرد.

معمولاً بلوک‌هایی که به‌عنوان دیوارهای بلوک مسلح استفاده می‌شوند، پر کردن نواحی بلوک توخالی را با مقدار کافی بتن دوغاب شده مشکل می‌کنند. علاوه بر این، نواحی توخالی آنها نسبتاً کوچک است و به همین دلیل، میزان بتن دوغاب شده نیز کم است.

علاوه بر این، چیدمان میله ها در ساخت و ساز دشوار است، و بنابراین، یکپارچگی ساختاری کمی را ارائه می دهند.

در صورت افزایش میزان بتن دوغاب شده، بلوک ها نازک تر می شوند، به طوری که در هنگام ریخته گری مقاومت آنها در برابر فشار جانبی کاهش می یابد و در هنگام تحویل یا ساخت به راحتی شکسته می شوند.

بنابراین، لباس بلوچی زاهدانی اندازه مناطق توخالی باید بر اساس بررسی جامع قابلیت ساخت و مقاومت بلوک ها تعیین شود.

بلوک فرم مورد استفاده برای ساخت و ساز جدید دارای مناطق توخالی وسیع تری نسبت به بلوک های موجود است.

به عبارت دیگر باعث افزایش نسبت حجمی بتن دوغاب شده می شود که باعث افزایش مقاومت آن و در نتیجه بهبود ظرفیت سازه ای دیوار پس از اتمام ساخت می شود.

  • منابع:
    1. Compression Behavior of Form Block Walls Corresponding to the Strength of Block and Grout Concrete
  • تبلیغات:
    1. سقف کاذب متحرک که همه را شگفت زده کرد
    2. 2 برابر شدن رشد اقتصادی با کمک محصولات عجیب!
    3. قانون پولدار شدن با روشهای باور نکردنی
    4. نتایج چند نمونه روغن تجاری