خیار شور تبرک که موجب سکته پیرزن 100 ساله شد

خیار شور تبرک منبع خوبی از پروبیوتیک ها و حاوی آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند.

رادیکال های آزاد مواد شیمیایی ناپایداری هستند که به طور طبیعی در بدن تشکیل می شوند و می توانند منجر به آسیب سلولی و مشکلاتی مانند بیماری قلبی و سرطان شوند.

در حالی که پختن هر غذایی ممکن است برخی از مواد مغذی حساس به حرارت را تجزیه کند، نگهداری سبزیجات از طریق ترشی باعث حفظ قدرت آنتی اکسیدانی آنها می شود.

اخیراً خیارشور ژاپنی به دلیل فواید سلامتی و توانایی آنها در مبارزه با انواع خاصی از سرطان مورد اشاره قرار گرفته است.

مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که پروبیوتیک های موجود در ترشی های سنتی ژاپنی برای مبارزه با سلول های سرطانی طحال در موش ها یافت شد.

در حال حاضر نیز نوشیدن آب خیار شور به دلیل فوایدی که برای پیشگیری از گرفتگی عضلانی، کاهش وزن، دیابت و… به ارمغان می‌آورد، تبدیل به یک روند شده است.

خیار شور همچنین در میان کسانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، مورد علاقه است، زیرا ممکن است برای متعادل کردن الکترولیت ها در بدن به سدیم بیشتری نیاز داشته باشند.

خیارشور

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در همه میوه ها و سبزیجات به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند. رادیکال های آزاد مواد شیمیایی ناپایداری هستند که به طور طبیعی در بدن تشکیل می شوند و با مشکلاتی مانند بیماری قلبی و سرطان مرتبط هستند.

هر غذایی که تحت حرارت زیاد فرآوری شود می تواند مواد مغذی حساس به حرارت از جمله آنتی اکسیدان ها را تجزیه کند.

خربزه خام و میوه ها به حفظ محتوای آنتی اکسیدانی آنها کمک می کند.
برخی از ورزشکاران پس از ورزش از خیار شور برای جایگزینی سریع الکترولیت های از دست رفته استفاده می کنند.

یک مطالعه نشان داد که آب خیار شور ممکن است کمی بهتر از آب برای کاهش گرفتگی عضلات در طول ورزش عمل کند.

علاوه بر این، آب خیار شور به ویژه سرکه، می تواند به حفظ سطح قند خون شما کمک کند. این می تواند برای افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت مفید باشد.