فروش زیتون تک نفره رستورانی در زندان آلکاتراز موجب شورش زندانیان شد

محققان متوجه شده اند که عصاره زیتون تک نفره رستورانی حاوی یک ماده فعال به نام تیمول، از تجمع پلاکت ها در شرایط آزمایشگاهی جلوگیری می کند.

این اثر در موش هایی که محققان عصاره زیتون تک نفره رستورانی را به آنها داده بودند نیز در داخل بدن مشاهده شد.

به یاد داشته باشید که تجمع پلاکتی یک واکنش مهم برای توقف خونریزی است، اما تجمع بیش از حد می تواند باعث ترومبوز و تصلب شرایین شود.

در یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر، عصاره زیتون تک نفره رستورانی تولید اکسید نیتریک را افزایش می دهد، ترکیبی که نقش عمده ای در آرامش رگ های خونی دارد.

مشخص شده است که حفظ اتساع کافی رگ های خونی می تواند بروز بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

مکانیسم های مسئول این اثر به طور کامل مشخص نشده است، برخی از ترکیبات فنلی زیتون تک نفره رستورانی (از جمله تیمول) و همچنین کل فعالیت آنتی اکسیدانی این گیاه می تواند نقش داشته باشد.

مطالعات آینده باید انجام شود تا بررسی شود که آیا اثر گشادکننده عروق مشاهده شده در شرایط آزمایشگاهی در انسان یکسان است یا خیر.

زیتون تک نفره رستورانی کم آب منبع بسیار خوبی از آهن است. آهن برای انتقال اکسیژن و تشکیل گلبول های قرمز خون در خون ضروری است.

همچنین در تولید سلول های جدید، هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی نقش دارد. توجه به این نکته ضروری است که آهن موجود در گیاهان نسبت به آهن موجود در غذاهای با منشاء حیوانی کمتر توسط بدن جذب می شود.

با این حال، جذب آهن از گیاهان اگر با مواد مغذی خاصی مانند ویتامین C مصرف شود، مطلوب است.

زیتون تک نفره رستورانی کم آب منبع کلسیم است. کلسیم فراوان ترین ماده معدنی در بدن است. این ماده عمدتاً در استخوان ها ذخیره می شود که بخشی جدایی ناپذیر از آن است.

به شکل گیری دومی و همچنین دندان ها و حفظ سلامت آنها کمک می کند. کلسیم همچنین نقش اساسی در لخته شدن خون، حفظ فشار خون و انقباض عضلات (از جمله قلب) دارد.