مصرف بادمجان در بازار مشهد موجب خروش رودخانه ها شد

بادمجان در بازار مشهد سرشار از فیبر و کالری کم هستند که آنها را به یک مکمل عالی برای هر رژیم کاهش وزن تبدیل می کندمی تواند به کاهش وزن کمک کند.

فیبر از طریق دستگاه گوارش به آرامی حرکت می کند و می تواند سیری و سیری را تقویت کند و کالری دریافتی را کاهش دهد.

هر فنجان (82 گرم) بادمجان خام حاوی 3 گرم فیبر و فقط 20 کالری است.

علاوه بر این، بادمجان ها اغلب به عنوان جایگزینی با فیبر بالا و کم کالری برای مواد با کالری بالاتر در دستور العمل ها استفاده می شوند.

ممکن است مزایای مبارزه با سرطان داشته باشد
بادمجان حاوی چندین ماده است که توانایی مبارزه با سلول های سرطانی را نشان می دهد.

به عنوان مثال، سولاسودین رامنوسیل گلیکوزیدها (SRGs) نوعی ترکیب هستند که در برخی از گیاهان شب بو از جمله بادمجان یافت می شود.

برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند که SRG ها می توانند باعث مرگ سلول های سرطانی شوند و همچنین ممکن است به کاهش عود انواع خاصی از سرطان کمک کنند.

اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع محدود است، اما نشان داده شده است که SRG ها به ویژه در برابر سرطان پوست زمانی که مستقیماً روی پوست اعمال می شوند مؤثر هستند .

علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده‌اند که مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات، مانند بادمجان، ممکن است از انواع خاصی از سرطان محافظت کند.

یک بررسی که در حدود 200 مطالعه انجام شد نشان داد که خوردن میوه ها و سبزیجات با محافظت در برابر سرطان لوزالمعده، معده، روده بزرگ، مثانه، دهانه رحم و سرطان سینه مرتبط است.

این می تواند مصرف کربوهیدرات و کالری شما را کاهش دهد و در عین حال محتوای فیبر و مواد مغذی وعده غذایی شما را افزایش دهد.

با این حال، برای تعیین اینکه چگونه ترکیبات موجود در بادمجان به طور خاص بر سرطان در انسان تأثیر می گذارد، به تحقیقات بیشتری نیاز است.