چرا کمبود سنگ های قیمتی برای زمین شناسان بسیار ارزشمند میباشد؟

درخشش و درخشش سنگ قیمتی هزاران سال است که آنها را به اشیایی ارزشمند تبدیل کرده است. جواهرات به دلیل رنگ، درخشندگی، شفافیت، دوام و نسبت ارزش به حجم بالا ارزش دارند.

از آنجا که بسیاری از جواهرات از عملیات نسبتاً کوچک و کم هزینه در مناطق دورافتاده کشورهای در حال توسعه تولید می شوند، به دست آوردن آمار دقیق در مورد تولید و ارزش آنها دشوار است.

با این حال، تولید جهانی الماس تراش نخورده در سال 2008 به ارزش 12.7 میلیارد دلار بود و در سال 2001 مجله تجاری Colored Stone محاسبه کرد که ارزش تجارت جهانی جواهرات رنگی حدود 6 میلیارد دلار در سال است.

اگرچه اشکال مصنوعی پارچه کرپ بسیاری از جواهرات در حال حاضر وجود دارد، اما هنوز تاثیر جدی بر بازار بین المللی سنگ های قیمتی نداشته اند.

بخشی از دلیلی که سنگ های قیمتی به چنین ارزش بالایی می رسند نادر بودن آنهاست.

یک رسوب معمولی بخاری هیزمی الماس 5 گرم جواهرات در هر میلیون گرم مواد استخراج شده به دست می دهد که تنها 20 درصد از جواهرات دارای کیفیت جواهرات هستند. مانند نفت، سنگ‌های قیمتی می‌توانند زمان زیادی از زمین‌شناسی را برای شکل‌گیری نیاز داشته باشند.

قدمت انقباضات میکروسکوپی در الماس ها با واپاشی رادیواکتیو نشان داده است که این جواهرات 970 میلیون تا 3.2 میلیارد سال قدمت دارند. بنابراین جواهرات با کیفیت بالا را می توان بسیار سریعتر از تولید آنها استخراج کرد و اساساً آنها را به یک منبع محدود تبدیل می کند.

به عنوان مثال، یکی از معادن زمرد که در سال 1981 در سانتا ترزینها، برزیل تأسیس شد، در سال 1988 بیش از 25 تن سنگ خام به ارزش 9 میلیون دلار تولید کرد. همان تناژ سنگ های استخراج شده در سال 2000 تنها 898000 دلار فروخته شد.

این کمبود همچنین سنگ های قیمتی را برای زمین شناسان بسیار ارزشمند می کند.

شرایط زمین شناسی چوب گردو استثنایی برای تولید ذخایر گوهر مورد نیاز است.

تمایل به کشف تاریخچه چنین شرایط غیرعادی، تعداد فزاینده ای از دانشمندان زمین را به مطالعه جواهرات و منشاء آنها می کشاند.

  • منابع:
    1. Gemstones
  • تبلیغات:
    1. افزایش درآمد دلاری را با روش زیر تجربه کنید!
    2. اسب دریایی که به دلیل آلودگی آب دچار خفگی شد!
    3. با مصرف پرتقال رنگ چشمانتان را روشن تر کنید
    4. راز موفقیت مردی که جنگل آمازون را خرید